اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

6 اردیبهشت 1403

English

خبر

سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان زنجان

سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان زنجان

عاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور شامگاه جمعه وارد استان زنجان شد و مورد استقبال مدیران و معاونین نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و همچنین اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، افتتاح بزرگترین آموزشگاه خیرساز استان زنجان(پروژه 18 کلاسه توفیق)، بازدید از بزرگترین مجتمع آموزشی (حیات طیبه کوی پونک زنجان) دیدار با اعضای مجامع خیرین مدرسه ساز استان، دیدار با کارکنان اداره کل نوسازی مدارس استان و در نهایت بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان خدابنده از برنامه های معاون وزیر آموزش و پرورش در سفر دو روزه به استان زنجان است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نخستین برنامه خود، در جلسه ای که با اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد با اشاره به تدوین شناسنامه فنی فضا در سال های گذشته برای تمام مدارس کشور گفت: بر اساس اطلاعات این برنامه، قبلاً 70 درصد مدارس کشور تخریبی و 30 درصد مستحکم بودند، اما طی دوره 5 ساله اخیر با تزریق اعتبار ویژه بازسازی مدارس فرسوده کشور، این عدد برعکس شده و هم اکنون 30درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی یا مقاوم سازی اند.
مهراله رخشانی مهر با اشاره به اینکه محرومیت های مدارس در همه استان ها مشابه هم است؛ گفت: به همین دلیل بازدید و بررسی میدانی از فضاهای آموزشی تمام استان ها به طور جد در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان نیز وضعیت مدارس مناسب نیست؛ تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در استان تهران که پایتخت است هم کمتر از میانگین سرانه کشوری می باشد و این استان بیشترین مدارس تخریبی را دارد.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از بهره برداری 8 هزار کلاس درس در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد یک هزار و 200 کلاس بازسازی و 6 هزار و 800 کلاس جدید نیز به واسطه مهاجرت و حاشیه نشینی جدید احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ تخصیص اعتبارات تنها 10 درصد بود؛ گفت: عمده نگرانی های خیرین نیز به خاطر عقب ماندگی های سال 1395 بود ولی خوشبختانه سال 1396 تعهد بخش خیرین 100 درصد بوده و سال 1397 همه ردیف های اعتباری سازمان نوسازی مدارس کشور 100 درصد تخصیص گرفته است. 
رخشانی مهر با اشاره به اینکه در سه ماهه سال‌جاری امید می رفت که بسیاری از مشکلات مدارس حل شود؛ اضافه کرد: این در حالی است که بخاطر نوسان بازار و افزایش قیمت ها حل این مشکلات به سختی پیش رفت.
وی با بیان اینکه 50 درصد کلاس های افتتاحی سال گذشته و امسال خیرساز هستند؛ عنوان کرد: وقتی خیریی پروژه را به صورت مشارکتی آغاز می‌کنند اعتبارات را به سمت پروژه ها هدایت می کنند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به تعهدات خیرین در چهار سال اخیر عنوان کرد: تعهدات خیرین نیک اندیش استان زنجان 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان بوده که از این تعداد 7 پروژه تحویل و مابقی نیز با پیشرفت خوبی در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به اینکه خیرین استان زنجان حدود 17 هزار و 40 مترمربع را تعهدات کرده بودند؛ اظهار کرد: بیش از 7 هزار متر مربع از این پروژه ها تحویل داده شده است.
جهانگیر صفری افزود: چندین پروژه مدرسه سازی در استان زنجان مانند مدرسه دکتر شقاقی؛ دکتر صالحی صائین قلعه؛ کردبچه ابهر؛ کانون فغفوری و مدرسه احمد کندی سال ها به صورت غیرفعال باقی مانده بود که هم اکنون فعال شده و در شرف تحویل است. 

تاریخ انتشار : 24 شهریور 1397 | 4593 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری