اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان

Department renovated schools in Zanjan province

10 اردیبهشت 1403

English

خبر

برگزاری مراسم متمرکز بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی استان به طور همزمان با سراسر کشور

مراسم افتتاحیه ۷ پروژه آموزشی استان به طور همزمان با سراسر کشور در قالب افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه و پروژه آموزشی پرورشی، باحضور ویدئوکنفرانسی ریاست محترم جمهوری و همچنین حضور مسئولین استانی در مراسم متمرکز استان زنجان در محل آموزشگاه تازه تاسیس شهدای دیزج آباد برگزار شد.

برگزاری مراسم متمرکز بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی استان به طور همزمان با سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سید محمد شجاعی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در این آیین گفت: پایه حرکتی یک نظام آموزش‌وپرورش است و باید به این حوزه نگاه ویژه‌تری داشت.

وی با اشاره به اینکه تفکر و حرکتی پیشرفتی کشور از آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، اظهار کرد: در حوزه آموزش به‌خصوص پرورش دغدغه‌مندیم، چرا که حوزه پرورش به دلسوزی و خلاقیت نیازمند است و بسیار در آینده ایران اسلامی موثر خواهد بود.

شعاعی با اشاره به توجه به امور ساخت‌وساز و نوسازی مدارس، نقش آموزش‌وپرورش در مدارس را، در اعتلای مسیر حرکتی کشور تاثیرگذار دانست و افزود: معلمان علی‌رغم همه مشکلات وظیفه خطیری برعهده دارند، از این رو دست یاری به سوی این قشر زحمت‌کش دراز کردیم و از آن‌ها می‌خواهیم‌ به مقوله پرورش توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول با اشاره به نقش معلمان در تربیت و انسان‌سازی، این قشر را یکی از مهم‌ترین عوامل تربیت همانند خانواده عنوان و ادامه داد: تاثیرگذاری آموزش‌وپرورش بر دانش‌آموزان بسیار زیاد است و این مهم سبب می‌شود اهتمام، حساسیت و خلاقیت زیادی در این حوزه به خرج دهیم.

شعاعی با تاکید بر نگاه دلسوزانه به مسائل تربیتی، بهره‌گیری از روش و اطلاعات روز برای مسئله آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: قطعا اگر این فعالیت‌ و حمایت‌ها بیشتر شود، شاهد مسیر ترقی و اعتلای ایران اسلامی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در طول این مدت حرکت پیشرفتی نظام جمهوری انقلاب اسلامی رو به جلو بوده است، ابراز کرد: در آستانه ۴۴ سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که مقارن با این ماه مبارک بود را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب بر اساس موازین اسلامی، انقلاب اسلامی را تحول‌آفرین دانست و بیان کرد: پیشرفت‌هایی در این مدت ۴۴ سال را داشتیم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجید.

حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: توسعه ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی‌وپروزشی جزو وظایف اصلی و قانونی ما در اداره نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۷ پروژه آموزشی در قالب ۵۳ کلاس درس در نقاط مختلف استان بهره‌برداری خواهد شد، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۵ پروژه داشتیم که ۱۷ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری میرسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه با تحویل این پروژه‌ها، ۱۱۹ پروژه در قالب ۶۳۰ کلاس در حال ساخت داریم که ۴۹ پروژه به‌صورت خیرساز بااستعداد ۲۷۸ کلاس درس است، ادامه داد: از این تعداد ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد.

این مسئول با اشاره به بهره‌ برداری و تحویل پروژه‌ها در ایام دهه فجر، هفته دولت و هفته بسیج، اذعان کرد: در مجموع ۲۹ طرح در استان به مرحله عملیاتی رساندیم که این پروژه‌ها در قالب تجهیز مدارس در طرح مهر بازگشایی مدارس و همچنین تجهیز ۱۳ پژوهش‌سرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزار مترمربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار مترمربع بام مدارس نیازمند عایق‌کاری و ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس است که با تحویل این پروژه‌ها ۱۴ هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری، ۲ پروژه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش استان خواهد شد، تشریح کرد: در ایام‌الله مبارک دهه فجر، تعداد ۱۳ پژوهش‌سرای موجود در سطح استان نیز به تجهیزات جدید و به‌روز مجهز خواهند شد.

اسلامی با بیان اینکه پروژه‌های خیرساز بعد از تحویل خیرین در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار گرفته و از این ردیف اعتبار تکمیل می‌شوند، عنوان کرد: صددرصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۲ دیگر پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، با جذب اعتبارات مناسب آماده افتتاح کنیم تا در مناسبت‌های پیش‌رو این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری برسند، ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه خیرین‌ساز شهرک‌ غرب زنجان را تا آخر سال افتتاح خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه همواره در تلاش هستیم تا با بالاترین کیفیت ممکن مدارس را داشته باشیم تا در اهداف عالی جمهوری انقلاب اسلامی گامی موثر برداریم، در رابطه با مدرسه شهدای دیزج‌آباد، خاطرنشان کرد: آموزشگاه ابتدایی ۹ کلاسه شهدای دیزج‌آباد با زیربنای ۱۴۳۲ متر مربع و دیوارکشی ۲۲۲ متر مربع  همچنین محوطه‌سازی ۲۱۴۰ متر مربع است.
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1401 | 874 بازدید

آخرین اخبار

بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان بزینه رود
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهرستان بزینه رود بازدید به عمل آوردند.
1402/08/29
بازدید مدیرکل از پروژه های در دست ساخت شهرستان زنجان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان به همراه معاون اجرایی اداره کل،از روند پیشرفت فیزیکی پروژه های شهر آرا بازدید به عمل آوردند.
1402/08/17
پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به مناسبت "روز ارتباطات و روابط عمومی"
روز 27 اردیبهشت "روز ارتباطات و روابط عمومی" یادآور نقش عظیم و اثرگذار روابط عمومی در عرصه اطلاع رسانی و مدیریت شفاف و رسانه مدار است.
1402/02/27
دیدار چهره به چهره مدیرکل نوسازی مدارس زنجان با مردم در محل نمازجمعه
با توجه به ضرورت حضورمدیران دستگاههای اجرایی در میان مردم و دیدارچهره به چهره آنان با مردم و تسریع درحل مشکل آنان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان باحضور در مصلی نمازجمعه شهر زنجان به ب ...
1402/02/23
بازدید مدیرکل نوسازی مدارس زنجان از تنها هنرستان کشاورزی استان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تنها هنرستان کشاورزی زنجان در شهر زنجان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات، نارسایی ها و فعالیتهای آموزشی این هنرستان قرار گرفت.
1402/02/23
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار کرد
همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم،مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان به همراه مسئول حراست و مسئول روابط عمومی اداره کل با حضور در منزل شهید، با خانواده شهید فرهنگی "مجتبی رهبری" دیدار و به گفتگو صمیمی پ ...
1402/02/20

نظر شما چیست




*741*3*1214# مشارکت در مدزسه سازی با شماره گیری